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KOGAN IS A PHOTOGRAPHER AND GRADUATED IN GRAPHIC AND FINE ARTS. HIS EXPRESSION FORMS PART OF THE TREND TOWARDS TRANSFORMING ABSTRACT-INFLUENCED FIGURATIVE ART,RESULTING IN THE CONTEMPORARY ART.THE ARTIST REFUTES ANY SPECIFIC INFLUENCE,WORKING BY INSTINCT,DIRECTLY ON CANVAS,RELYING ON HIS SENSIBILITIES IN TERMS OF POETICS AND HUMOUR. ALL OF HIS WORKS REPRESENT AN ENVIRONMENT IN WICH HUMAN AND SPIRITUAL DIMENSION ARE PRESENT,AND SUCH DISPLAY THE ENIGMATIC AND EVER-CHANGING SIDE OF HUMAN NATURE. HE EVINCES AN INNOVATIVE COMBINATION OF COLOURS AND METAL,IN ADDITION TO INTERPLAY OF CANVAS AND PIGMENT,HIGHLIGTHING UNEXPECTED FORMS AND TEXTURES. THE ARTIST ACKNOWLEDGES NO DEBT TO THE CLASSIS ABSTRACT ART, TOUGH HE DOES INVITE THE ONLOOKER TO IMAGINE AND APPRECIATE PRESENT-DAY ART, IN THE TRANSLATION OF A GRAPHIC SEMIOLOGY AND A SYMBOLS FOREST, MUCH AS CONVENTIONAL ART COULD BE APPRECIATED IN THE PAST IN A RHETORIC OF THE IMAGE. Norbert de ROSNY.

Monday 23 January 2017

ARMES A FEU



La violence des armes à feu aux États-Unis en chiffres

Les chiffres des homicides par arme à feu en 2013

Les fusillades de masse ne sont que la partie émergée d’un iceberg bien plus vaste : chaque année, 30 000 personnes décèdent par arme à feu aux États-Unis. 

Dans près de deux cas sur trois, il s’agit d’un suicide. Près de 11 000 décèdent lors d’homicides par arme à feu.



Enfin, les armes à feu font aussi plus de 1 000 morts par accident chaque année. 
« La violence par arme à feu est étonnamment élevée pour un pays aussi riche, notent les experts de la Bloomberg School of Public Health, de l’université Johns-Hopkins. 



S’il y a peu de différence dans les niveaux de criminalité entre pays industrialisés, le taux d’homicide par arme à feu est en revanche 20 fois supérieur aux États-Unis. »