About Me

My photo
KOGAN IS A PHOTOGRAPHER AND GRADUATED IN GRAPHIC AND FINE ARTS. HIS EXPRESSION FORMS PART OF THE TREND TOWARDS TRANSFORMING ABSTRACT-INFLUENCED FIGURATIVE ART,RESULTING IN THE CONTEMPORARY ART.THE ARTIST REFUTES ANY SPECIFIC INFLUENCE,WORKING BY INSTINCT,DIRECTLY ON CANVAS,RELYING ON HIS SENSIBILITIES IN TERMS OF POETICS AND HUMOUR. ALL OF HIS WORKS REPRESENT AN ENVIRONMENT IN WICH HUMAN AND SPIRITUAL DIMENSION ARE PRESENT,AND SUCH DISPLAY THE ENIGMATIC AND EVER-CHANGING SIDE OF HUMAN NATURE. HE EVINCES AN INNOVATIVE COMBINATION OF COLOURS AND METAL,IN ADDITION TO INTERPLAY OF CANVAS AND PIGMENT,HIGHLIGTHING UNEXPECTED FORMS AND TEXTURES. THE ARTIST ACKNOWLEDGES NO DEBT TO THE CLASSIS ABSTRACT ART, TOUGH HE DOES INVITE THE ONLOOKER TO IMAGINE AND APPRECIATE PRESENT-DAY ART, IN THE TRANSLATION OF A GRAPHIC SEMIOLOGY AND A SYMBOLS FOREST, MUCH AS CONVENTIONAL ART COULD BE APPRECIATED IN THE PAST IN A RHETORIC OF THE IMAGE. Norbert de ROSNY.

Tuesday, 17 January 2017

ECONOMIE D'ELECTRICITE






         Arrêtons le nucléaire...Faites-vous brûler vif...au lieu de vous faire irradier.


PARIS VIGNETTE









Détruisons la planète mais dans la joie , la bonne humeur! ...et en couleurs


LA CREATION D'ADAM



     DEJANO



     Michel ANGE


« l’artiste métaphysique, au lieu de subir l’influence métaphysique provenant d’ailleurs (celle des idées théoriques) et qui lui est étrangère, doit lui-même faire subir à la matière élaborée par son art sa propre influence métaphysique personnelle ».
Alberto SAVINIO



L'IMPASSE MEXICAINE






Dans un duel classique entre deux adversaires, le premier à tirer a un net avantage. En revanche, dans une impasse mexicaine, le premier qui bouge perd un avantage tactique et va sans doute perdre la partie. En effet, si le premier adversaire tire sur le deuxième, le troisième adversaire peut facilement l’abattre, remportant ainsi le conflit (puisque le premier et le deuxième adversaires sont maintenant morts tous les deux).



"Fired wife"